Relaksacyjny masaż w domowym zaciszu
Relaksacyjny masaż w domowym zaciszu

Masaż jest bardzo przyjemną formą odprężenia, umożliwia relaks oraz łagodzi ból w plecach. Nie trzeba jednak udawać się do specjalnych salonów masażu. Przy pomocy nieskomplikowanych ruchów i dzięki znajomości podstawowych zasad, można sprawić innej osobie przyjemność oraz poprawić samopoczucie.

Jeszcze przed wykonaniem zabiegu w domu, należy zapewnić odpowiedni nastrój, który wpływa na dalsze doznania. Należy przygasić światło, gdyż intensywne promienie nie ułatwiają relaksu oraz odprężenia. W dalszej kolejności można włączyć muzykę. Nieco klasyki, kojące i relaksujące rytmy sprawdzą się idealnie (należy zrezygnować z piosenek śpiewanych, gdyż rozpraszają nie tylko osobę wykonującą masaż, ale także samego masowanego).

Nie można zapomnieć o ręczniakach, chusteczkach nawilżających oraz specjalnych olejkach, które ułatwią wykonywanie ruchów palcami oraz dłońmi, a także koją zmysły. Olejki eteryczne długo wchłaniają się w skórę, dzięki czemu łagodzą stany zapalne, pobudzają krążenie krwi i sprawiają, że procesy regeneracyjne przebiegają w zdecydowanie szybszym tempie. Wśród najpopularniejszych olejków eterycznych wymienia się olejek eukaliptusowy, rozmarynowy, rumiankowy, a także produkty wykonane ze storczyka czy drzewa sandałowego.

Osoba bez doświadczenia powinna wykonywać masaż w pozycji siedzącej. Dlatego niezbędne jest niskie krzesło (może mieć oparcie, ale nie musi). Tak samo jak osoba poddawana zabiegowi – ona również ma usiąść. Aby było jej wygodniej, poleca się podłożenie poduszek i rękawiczek (musi pochylić się do przodu).

Kiedy wszystkie wymienione powyżej elementy są już przygotowane, można rozpocząć masaż. Należy skoncentrować się na obszarze szyi oraz braków, gdyż tam gromadzi się cały stres i napięcie. W trakcie masażu używa się całej dłoni (korzystanie z palców wywoła szybkie zmęczenie). Ruch dłoni powinien być zdecydowany, a reszta ciała służy do wykańczania ruchów.

Olejek powinien być rozprowadzany delikatnie, przy pomocy łagodnych i długich ruchów. Tylko w takiej sytuacji nie wywoła szoku i organizm nie zareaguje w niepożądany sposób (nie pojawi się napięcie). Warto mieć na uwadze, że plecy masuje się od dolnych partii, a następnie kieruje dłonie ku górze. Wszystkie ruchy wykonywane są zgodnie z kierunkiem krążenie krwi do serca.