Reklama
  • Wtorek, 21 lutego (08:05)

    Zapobiegaj bólom pleców

Prawidłowa pozycja ciała podczas siedzenia uchroni cię przed wieloma dolegliwościami.

Jeśli źle siedzisz w pracy przy biurku, komputerze albo czytania, możesz mieć problemy z kręgosłupem. A przecież często spędzamy tak około 10 godzin dziennie!

Reklama

Najmniej korzystne ułożenie ciała to garbienie się. Pamiętaj więc o wyprostowanej pozycji.

Najlepiej, by blat biurka był na wysokości łokci. Musi być tak szeroki, by umieścić monitor w odpowiedniej odległości na wprost oczu.

Lekarze polecają krzesła z regulacją wysokości i kąta nachylenia oparcia. Niech siedzisko znajduje się na takiej wysokości, by stopy były oparte płasko na podłodze, a kolana ugięte pod kątem prostym.

Opa rcie dopasowujemy do kształtu pleców. Powinno być lekko wygięte do przodu i podpierać odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

Od czasu do czasu warto odchylić się do tyłu tak, aby linia pleców i siedzisko utworzyły kąt 135°. Kręgosłup przyjmuje wtedy półleżącą pozycję i czuje się „zrelaksowany”, co rozluźnia obciążone kręgi.

Relaks

Zobacz również

  • Potrafi w mgnieniu oka zwalić z nóg nawet silną osobę. I na ładnych kilka dni zatrzymać ją w łóżku. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.