Reklama
  • Wtorek, 15 marca (13:05)

    Na pomoc bolącym plecom

W 85 proc. przypadków bóle pleców wywołane są przeciążeniami wynikającymi ze złych nawyków. Fizjoterapeutka podpowiada, co zrobić, aby odciążyć kręgosłup.

Reklama

Wzmocnij mięśnie brzucha

Połóż się na plecach. Ugnij kolana, a dłonie połóż na karku. Unosząc ramiona i głowę, jednocześnie delikatnie skręcaj tułów, kierując prawy łokieć do unoszonego lewego kolana. Ćwiczenie powtórz 20 razy, unosząc na przemian lewe i prawe kolano. Pamiętaj, aby to nie dłonie ciągnęły szyję ku górze – mają ją tylko podpierać.

Rozciągnij odcinek szyjny

Usiądź na krześle i lewą ręką chwyć jego brzeg. Pochyl głowę w prawo i napnij lewy bark, próbując go unieść na około 10 sekund. Następnie prawą ręką delikatnie pociągnij głowę w kierunku rozciągania i przytrzymaj około 10 sekund. Powtórz ćwiczenie po 5 razy na każdą stronę.

Wzmocnij mięśnie pośladków

Połóż się na lewym boku. Lewą nogę ugnij, a prawą pozostaw wyprostowaną. Podeprzyj się na lewym łokciu i prawej dłoni. Delikatnie unieś miednicę, a potem prawą nogę. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund. Wróć do leżenia. Ćwiczenie powtórz po 10 razy na każdą stronę.

Rozciągnij plecy

Połóż się na lewym boku. Ugnij prawą nogę, chwyć się za udo i wykonaj rotację tułowia w tył. Postaraj się sięgnąć prawą ręką jak najdalej za siebie – na skos. Wytrzymaj 15 sekund w tej pozycji. Powtórz ćwiczenie po 10 razy na każdą stronę.

■ Siedzący tryb życia, brak regularnego wysiłku fizycznego, chodzenie w butach na wysokim obcasie, źle dobrany materac – to przyczyny dolegliwości. Zanim wybierzesz się do specjalisty, spróbuj zmienić nawyki.

Siedząc przy biurku, nie skręcaj głowy, nie zakładaj nogi na nogę, obie ręce podpieraj o blat, całe plecy oprzyj o krzesło. Rób częste przerwy, aby wstać.

Spaceruj i wykonuj ćwiczenia rozciągające. Kup materac, który dostosuje się do twojego ciała. Jeśli to nie pomoże, skonsultuj się z lekarzem.

Przygotuj się! ■ Odpowiedni strój zachęci cię do regularnych ćwiczeń, także na świeżym powietrzu. Piłka pomoże nie tylko w treningu, może też zastąpić krzesło biurowe – to dobry pomysł na odciążenie kręgosłupa.

Show
Więcej na temat:pomoc

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.