Reklama
  • Wtorek, 27 września 2016 (11:00)

    Jak rozruszać mózg?

Zdolności umysłu są niewyobrażalne. Ale jeśli o niego nie zadbasz, nie będzie w formie. Zwłaszcza po wakacyjnym lenistwie dobrze mu zrobią ćwiczenia.

Pamięć już trochę szwankuje? To co będzie później? Jeśli nie chcesz mieć kłopotów, zacznij gimnastykę… umysłu. Właśnie tak! Gdy nie korzystasz z pewnych połączeń nerwowych, te podobnie jak mięśnie – zanikają. Ale są sposoby, by szare komórki były sprawne jak najdłużej.

Daj mózgowi zajęcie!

Reklama

Dla naszego centralnego układu dowodzenia najgorszym wrogiem jest nuda. Dlatego jeśli chcesz mieć umysł w najwyższej formie, nie daj się nudzie i rutynie. Zamiast myć zęby prawą ręką, zrób to lewą. I tak urozmaicaj sobie też inne codzienne czynności, takie jak: czesanie, podlewanie kwiatów, prasowanie…

Przy okazji usprawnisz współpracę pomiędzy półkulą prawą (odpowiada za twórcze myślenie) a lewą (odpowiedzialną za czynności typowo logiczne). Dodaj do tego proste ćwiczenia: podnieś prawe kolano i dotknij je lewym łokciem, następnie lewe kolano dotknij prawym.

Wyciągnij przed siebie oba kciuki i kręć przed sobą jednocześnie leżące ósemki. Zacznij także rozwiązywać krzyżówki, sudoku, graj w scrabble. Jeśli to dla Ciebie strata czasu, znajdź aktywność, która przynosi wymierne korzyści, ale nie jest związana z tym, co robisz na co dzień.

Tylko wtedy w mózgu tworzą się nowe połączenia między neuronami. Nigdy nie jest za późno na naukę języka obcego czy grę na instrumencie. Poza tym trenuj mózg, układając puzzle – rozwijają one nie tylko wyo braźnię przestrzenną, ale są również świetną rehabilitacją dla osób po udarze.

Menu poprawiające IQ

Naukowcy twierdzą, że aby utrzymać swój iloraz inteligencji na odpowiednim poziomie, powinniśmy stosować dietę śródziemnomorską, czyli bazującą na roślinach, głównie owocach, warzywach, ziarnach, roślinach strączkowych, orzechach, nasionach i oliwie. Dodatkowo wskazane są: owoce morza, nabiał, jaja i drób. Za to jak najmniej czerwonego mięsa i słodyczy. IK

Pij wodę, bo to od niej zależy przewodzenie impulsów nerwowych, czyli szybkość i jakość Twojego myślenia.

Więcej ruchu=bystrzejszy umysł

Aktywność fizyczna bezpośrednio wpływa na połączenia nerwowe. Ruch usprawnia działanie płata czołowego, który jako pierwszy się starzeje i odpowiada za osłabienie pamięci. Ponadto, podczas wysiłku fizycznego mózg zostaje lepiej dotleniony, a dotleniony mózg to mniejsze problemy z pamięcią.

Z wiekiem szybkość przetwarzania informacji w mózgu ulega spowolnieniu. Ale nie myśl, że nie możesz z tym nic zrobić. Rozwiązuj krzyżówki, szarady i różne łamigłówki, czytaj, baw się słowami z wnukami. Nie poddawaj się! Pokaż, że główka jeszcze pracuje.

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Na tę trudną do zdiagnozowania dolegliwość coraz częściej zapadają panie zapracowane, ambitne i dążące do perfekcjonizmu. Sprawdź, czy nie masz jej symptomów. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.