Dyskopatia – choroba współczesnych ludzi

Dyskopatia jest problemem, który spotyka coraz większą ilość osób i jest ona uwarunkowana współczesnym trybem życia. Warto zapoznać się z objawami tego schorzenia oraz uczynić wszystko, aby mu zapobiegać. Co ciekawe, w przeszłości choroba ta nie występowała. Co robimy źle?

Zwyrodnienie stawów kręgosłupa

Kręgosłup jest w stanie dostarczyć wielu problemów oraz schorzeń. W związku z tym warto o niego dbać bez względu na wiek oraz wykonywaną pracę, gdyż jest on jednym z odcinków ludzkiego organizmu, którego nie da się wymienić oraz naprawić. Zwyrodnienie stawów kręgosłupa to tylko jedna z wielu dolegliwości.

Skolioza kręgosłupa

Określenie skolioza oznacza boczne skrzywienie kręgosłupa. Nie jest to schorzenie łatwe do wyleczenia, a człowiek zmagający się z nim musi przez całe życie poddawać się rehabilitacji, do tego konieczne jest używanie przez niego gorsetu.

Jak radzić sobie z bólem kręgosłupa?

Ból kręgosłupa należy do bardzo nieprzyjemnych, gdyż wpływa on na ogólne samopoczucie, a promieniujący ból do pozostałych obszarów ciała sprawia, że człowiek ma ochotę zaszyć się jak najdalej od ludzi.

Nerwobóle - jak je rozpoznać?

Nerwoból (neuralgia) oznacza pojawienie się nagłego bólu wynikającego najczęściej z podrażnienia nerwu. Jest to schorzenie występujące dość często w populacji. Zazwyczaj w przypadku pojawienia się odczucia bólowego, informację o tym zdarzeniu nerwy przekazują do mózgu, w sytuacji nerwobólu sam nerw nadaje sygnał o takim zdarzeniu.

Jak dbać o kręgosłup?

Podstawowe zasady zachowań mają istotny wpływ na to, jak działa nasz kręgosłup i jak bardzo jest on obciążany. Zmiany związane ze specyficznym obciążaniem kręgosłupa oraz zmianami pourazowymi, osteoporotycznymi lub w przebiegu starzenia się mają istotny wpływ na to stan kręgosłupa.