• Piątek, 12 sierpnia 2016 (15:00)

Naukowcy dokonali ciekawego odkrycia dotyczącego osób chorych na schizofrenię. Okazuje się, że osoby cierpiące na tę chorobę mogą… połaskotać same siebie. Mózg schizofrenika ma bowiem problem z odróżnieniem bodźców pochodzących z ich ciała oraz tych z zewnątrz. Dotyczy to także ludzi o osobowości schizotypowej – mających predyspozycje do zachowań podobnych do schizofrenii, ale nie chorujących na tę chorobę. Na podstawie eksperymentu przeprowadzonego przez naukowców z uniwersytetu w Lille (F

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 12 sierpnia 2016 (13:00)

Nasz mózg, tak jak mięśnie, potrzebuje gimnastyki, aktywności fizycznej i właściwej diety.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 5 sierpnia 2016 (15:00)

Moja siostra kilka miesięcy temu podczas wypadku rowerowego dotkliwie uderzyła barkiem o drzewo. Najpierw powstał krwiak, a teraz stale dokucza jej ból barku. Jest on tak dotkliwy, że nie może podnosić ręki, ma też trudności z ubieraniem się. Jak można jej pomóc? Justyna z Przemyśla

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 1 sierpnia 2016 (13:05)

Cierpię na migrenowe bóle głowy. Znajoma poleca mi metodę Cefaly. Na czym ona polega? Justyna z Kołobrzegu

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 1 sierpnia 2016 (13:05)

Córka od wielu lat choruje na padaczkę. Ostatnio leczy się fenytoiną. Słyszałam, że w trakcie kuracji nie powinna jeść dużo jabłek. Dlaczego? Ewelina z Gniezna

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 21 lipca 2016 (10:05)

Nowatorska operacja pozwoli chorym obudzić się po latach?

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 19 lipca 2016 (11:05)

PANI: Co to jest udar i co wówczas dzieje się w mózgu? Dr hab. n. med. Adam Kobayashi: Udar polega na odcięciu dopływu krwi niosącej tlen do mózgu. A komórki mózgu są niesłychanie wrażliwe na niedotlenienie. Już po minucie od przerwania dopływu obumiera kilka milionów neuronów. Przyczyną ok. 80 proc. udarów jest niedokrwienie spowodowane zatkaniem któregoś z naczyń mózgowych przez zakrzep lub zator. Dotyczy ono jakiegoś obszaru mózgu, który odpowiada za konkretne funkcje ży

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 15 lipca 2016 (08:05)

Mama cierpi na chorobę Parkinsona. Niedawno usłyszałam o bardzo skutecznych terapiach infuzyjnych. Na czym polegają? Dorota z Leszna

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 1 lipca 2016 (13:05)

Udar mózgu to poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Na szczęście można je wcześniej rozpoznać, bowiem organizm zwykle wysyła sygnały ostrzegawcze.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 30 czerwca 2016 (11:05)

Choroba zwyrodnieniowa może dać o sobie znać m.in. zawrotami głowy, szumami usznymi, drętwieniem ręki, barku lub ramienia.