• Poniedziałek, 1 czerwca (13:00)

Jak żyć i funkcjonować po przebytym udarze?

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 1 czerwca (13:00)

Amerykańscy naukowcy z Case Western Reserve School of Medicine, ku własnemu zaskoczeniu, zaobserwowali, że dwa leki: na atopowe zapalenie skóry oraz na grzybicę stóp – mogą pomóc w leczeniu stwardnienia rozsianego (MS). O swoich spostrzeżeniach piszą w tygodniku „Nature”. Kluczowe okazały się testy na zwierzętach. Podczas badań zaobserwowano, że wspomniane leki oddziałują na komórki – stymulują je do odbudowy otoczki mielinowej. A to właśnie utrata tej zdolności w komórkach jest przyczyną st

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 29 maja (11:00)

Przyczyną może być cukrzyca, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane albo... błahostka!

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 28 maja (08:05)

Zawroty głowy lub drętwienie rąk i nóg to sygnał, by oznaczyć poziom cholesterolu we krwi i wykonać dopplerowskie USG szyi.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 26 maja (14:05)

Czasem tylko operacja może uchronić struktury kręgosłupa szyjnego przed nieodwracalnymi zmianami. Unowocześniane metody są coraz mniej inwazyjne.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 25 maja (09:05)

Sprawdzanie integracji sensorycznej (SI) to cykl trzech spotkań z psychologiem. W trakcie pierwszego z nich specjalista rozmawia z rodzicami na temat przebiegu ciąży i porodu oraz dotychczasowego rozwoju dziecka. Kolejne stwarza możliwość obserwowania samego dziecka w jego spontanicznej aktywności oraz podczas wykonywania specjalnych zadań. Mają one pozwolić na ocenienie poziomu zintegrowania poszczególnych zmysłów. Ostatnia wizyta omawia wyniki przeprowadzonych badań

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 21 maja (11:00)

Nadmierne napięcie mięśni może prowadzić do poważnych następstw, nawet problemów z sercem. Objawem tężyczki bywają m.in. omdlenia. Chorobie sprzyja odchudzanie się, stres i zła dieta.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 18 maja (08:00)

W zaawansowanej fazie choroby, kiedy leczenie doustne nie przynosi oczekiwanych efektów, u chorych na Parkinsona można zastosować terapię DBS, czyli tzw. głęboką stymulację mózgu. Stosuje się przy tym wszczepienny stymulator, który ma przerwać nieprawidłową aktywność neuronów w mózgu. Według ustaleń Amerykańskiej Akademii Neurologii (AAN) taka jednostronna głęboka stymulacja mózgu znacząco poprawia codzienną aktywność u chorych na drżenie samoistne i może uchronić ich

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 18 maja (08:00)

Do pokonania nawracających bóli krzyża często wystarczają odpowiednie ćwiczenia oraz zabiegi przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 12 maja (13:05)

Problemy z prawidłowym ukształtowaniem kręgosłupa najczęściej mają maluchy z wadami słuchu i wzroku oraz z przewlekłymi chorobami układu oddechowego. To dlatego, że aby lepiej widzieć, słyszeć czy też oddychać, przybierają najwygodniejszą dla siebie postawę – nie zawsze prawidłową. Jeśli postępują w ten sposób często, taki nawyk się utrwala. Dlatego zwracaj uwagę na to, jak dziecko zachowuje się podczas rozmowy, oglądania bajek czy czytania oraz w jaki sposób chodzi. Jeżeli coś wzbudzi twoje