• Środa, 15 lutego (15:00)

Kierownik Kliniki Neurologii Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, neurolog prof. Maria Barcikowska twierdzi, że w najbliższych latach wzrośnie w Polsce liczba chorych na choro bę Alzheimera. W krajach o wyso kim PKB (Szwecja, Niemcy, USA, Anglia) spada liczba chorych na choroby otępienne (w tym także na alzheimera). Jednak w państwach o średnich i niskich dochodach, liczba ta bardzo szybko rośnie. Naukowcy zaobserwowali, że ryzyko zachorowania na choroby otępienne jest ściśle z

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 7 lutego (08:05)

Im starsze społeczeństwo, tym więcej osób dotyka ta choroba. W Polsce jest ich prawdopodobnie 80 tysięcy.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 3 lutego (13:05)

Wbrew temu, co można by sądzić, zaburzenia równowagi to dziś częsty problem. Według specjalistów dokuczają prawie... 1/4 osób dorosłych w naszym kraju. Nawet jeśli są nieznaczne, dobrze jest poradzić się lekarza.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 30 stycznia (08:00)

Nagle odczuwasz przeszywający ból w dole pleców i nie możesz się ruszyć? To właśnie lumbago. Ponad 80 proc. osób doświadcza go choć raz w życiu.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 27 stycznia (14:00)

Moja pacjentka, sześćdziesięcioletnia pani Ludmi ła, od dwóch lat cierpiała na ataki rwy kulszowej. Mimo leczenia przeciwzapalnego i rehabilitacji, utrudniające chodzenie bóle pośladka – promieniujące wzdłuż tylnej części uda aż do łydki i stopy – powtarzały się coraz częś ciej i były coraz silniejsze. Jak wykazał rezonans magnetyczny, powodował je nacisk na korzenie nerwowe przemieszczonego krążka międzykręgowego na poziomie L4. Ponieważ pacjentka nie chciała zdecydować się na operację, zapro

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 25 stycznia (13:00)

Nawet po niewielkim urazie głowy żaden niepokojący sygnał nie powinien zostać zignorowany.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 25 stycznia (08:05)

Wystarczy niewiele: jeden gwałtowny ruch, dźwignięcie, pochylenie lub potknięcie, by pojawił się rwący ból w krzyżu. Jego przyczyną może być też nagłe oziębienie lub stres. Ból promieniuje do biodra i w głąb pośladka, wędruje w dół, wzdłuż nerwu kulszowego z tyłu nogi, czasem aż do łydki i palców stopy. Zmusza do przyjęcia pozycji odciążającej bolącą kończynę: zgięcia tułowia i pochylenia się w stronę przeciwną. Bywa, że początkowo jest nieznaczny, ale stopniowo się nasila, potęguje przy np.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 24 stycznia (13:00)

Moja mama cierpi na rwę kulszową. Co może przynieść ulgę? Monika ze Starachowic

Czytaj więcej Komentarzy:0