• Poniedziałek, 14 lipca (09:05)

Od zawsze, kiedy pamiętam, mam problem z niskim ciśnieniem. Niepokoję się, bo od niedawna coraz częściej odczuwam też zawroty głowy. Czy to z powodu niskiego ciśnienia? - pyta Małgorzata z Warszawy.

• Środa, 9 lipca (10:05)

Masz siedzący tryb pracy? Żyjesz w nieustannym stresie? A może twoim problemem jest garbienie się? Codziennie poświęć chwilę, by rozluźnić mięśnie szyi.

• Środa, 9 lipca (10:05)

W Polsce do udaru mózgu dochodzi średnio co 8 minut. Tymczasem jest to jedna z nielicznych, powszechnie występujących chorób zagrażających życiu, której ryzyko można ograniczać, stosując odpowiednią profilaktykę (np. wdrażając leczenie przeciwzakrzepowe w przypadku osób z migotaniem przedsionków) i modyfikując styl życia poprzez regularne ćwiczenia, zbilansowaną dietę, ograniczenie spożycia alkoholu i rzucenie palenia papierosów.

• Środa, 2 lipca (10:00)

Do udaru i zawału dochodzi zazwyczaj w wyniku zlepiania się płytek krwi w miejscu pęknięcia blaszki miażdżycowej.

• Środa, 2 lipca (08:00)

WAŻNE! Regularne ćwiczenia rozluźniające całe ciało, chronią chorego na chorobę Parkinsona przed znaczną utratą sprawności oraz samodzielności w codziennym życiu. Masaż stawu skroniowo-żuchwowego Staw skroniowo-żuchwowy spełnia istotną funkcję w mówieniu. Umożliwia otwieranie i zamykanie ust. Codzienny masaż pomaga w rozluźnieniu mięśni, łagodzi ic

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 1 lipca (10:00)

Są osoby, które nie lubią swego ciała, nie podobają się sobie. W skrajnych przypadkach nienawiść do samego siebie popycha je do samobójstwa.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 27 czerwca (12:05)

Gdzie się podziała doskonała głowa, którą miałam jeszcze nie tak dawno?

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 20 czerwca (15:05)

U osób z rozpoznaną chorobą Parkinsona z czasem pojawiają się zaburzenia mowy i głosu. Pacjenci mówią z chrypką, ściszonym głosem, czasem aż do niezrozumiałego szeptu. Coraz mniej wyraźnie, wolno i monotonnie. W efekcie trudniej ich zrozumieć. Przyczyną kłopotów jest zwiększone napięcie oraz sztywność mięśni krtani i policzkowo-twarzowych, a także zmniejszenie pojemności płuc. Z powodu drżenia mięśni podniebienia miękkiego i mięśni oddechowych c

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 20 czerwca (15:00)

W zaawansowanym stadium choroby Parkinsona, gdy przestają działać doustne leki, stosuje się wszczepienie stymulatora do mózgu (refundowane przez NFZ). Jednak w Polsce pacjenci, którzy nie zostali zakwalifikowani do tego zabiegu chirurgicznego są, niestety, pozbawieni możliwości jakiejkolwiek terapii. Wg światowych doniesień, bardzo dobre efekty daje także zastosowanie pomp stale dawkujących leki do- jelitowo lub pod- skórnie. Jest jednak szansa, że te terapie (tzw. infuzyjne,

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 18 czerwca (13:10)

Jestem osobą 67-letnią. Od kilku lat cier pię na kurcze, pieczenie, mrowienie i drę twienie nóg. Najbardziej przeszkadzają mi one, gdy kładę się do łóżka. Nie mogę wte dy dotknąć nogą do nogi. Od kilku miesięcy przyjmuję lek o nazwie Gabapentin Teva, ale nie widzę poprawy - skarży się pani Marianna z Łodzi.