• Wtorek, 20 stycznia (13:00)

Kwasy omega-3 są niezbęd ne dla prawidłowej pracy mózgu, dlatego uzupełnienie ich braku zmniejsza objawy depresji. Mecha nizm działania przeciwdepresyjnego tranu nie jest jeszcze jednak w pełni poznany. Przypuszcza się, że EPA I DHA modyfikują sygnalizację tzw. białka G mającego wpływ na odczuwanie bólu i kontrolę nastroju. Być może uczestniczą też w neuroprzekaźnictwie serotoniny odpowiedzialnej za nasze samopoczucie.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 20 stycznia (13:00)

Trzydziestotrzyletnia pani Wanda skierowana została do poradni neurologicznej z powodu dziwnych dolegliwości dotyczących kończyn dolnych. Pacjentka nie umiała dokładnie ich opisać – mówiła o drętwieniu nóg, przepływającym przez nie „prądzie elektrycznym”, „mrówkach chodzących pod skórą,” nieokreślonych bólach odczuwanych w głębi kończyn. Zrzucała je na karb codziennego stresu i zmęczenia.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 19 stycznia (08:00)

Zawszezdrowa Jak co roku przed Bożym Narodzeniem na ostrym dyżurze ortopedycznym zjawia się więcej pacjentów niż zazwyczaj. To osoby, które w ferworze przedświątecznych przygotowań uległy kontuzjom. Zachowując zdrowy rozsądek, na pewno nie będziesz jedną z nich. Ból karku podczas przedświątecznych przygotowań może być spowodowany nadmiernym wychyleniem głowy do przodu i napięciem mięśni karku, np. podczas zagniatania ciasta, obierania warzyw na sałatkę, nawet wycierania kurzu z

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 16 stycznia (08:05)

Zaburzenia pamięci to dopiero początek ciężkiej, podstępnej choroby Alzheimera, na którą w Polsce cierpi około 250 tys. osób. Jak szybko postępuje i na co trzeba się przygotować?

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 15 stycznia (13:00)

Rośliną o silnych właściwościach przeciwzapalnych jest korzeń lukrecji gładkiej. Często jest on składnikiem ziołowych preparatów łagodzących bóle i stany zapalne stawów, mięśni i kości. Szczególnie zalecany jest przy rwie kulszowej. Odwar z korzenia możemy stosować zewnętrznie przemywając bolące miejsca. Możemy też robić okłady na skórę przy jej przebarwieniach, suchości i łuszczycy. Przy wymienionych dolegliwościach możemy pić herbatkę z korzenia lukrecji. Jak ją przygotować? Łyżkę proszku

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 14 stycznia (12:00)

Jeśli cierpisz na klasyczną migrenę, a leczenie nie daje efektów, też możesz wypróbować działanie botoksu. Metoda sprawdza się również u osób cierpiących na kręcz karku i drżenie powiek. Botoks jest ponadto metodą leczenia nadpotliwości.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 13 stycznia (11:05)

Moja mama niedawno miała udar. Czy powinnam obawiać się, że mnie również się on przytrafi w podeszłym wieku? Przeczytałam gdzieś, że udary są dziedziczne... - martwi się Magdalena, 45 lat, Pabianice.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 12 stycznia (08:00)

Jak rusztowanie utrzymuje całe ciało. Robimy mu krzywdę, gdy za dużo siedzimy. A to kręgosłup obciąża, powoduje niekorzystne zmiany, osłabia mięśnie. Połowa z nas cierpi z tego powodu. Oto najczęstsze dolegliwości.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 7 stycznia (13:00)

Czuję ostry ból w plecach poniżej talii. Promieniuje wzdłuż pośladka, biodra i schodzi aż do stopy. Zrobiłam RTG kręgosłupa i okazało się, że to atak korzonków, czyli rwa kulszowa. Jak się to leczy? Urszula (64 l.) z Katowic

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 5 stycznia (11:00)

Chociaż objawy choroby dr James Parkinson odkrył 200 lat temu, wciąż nie poznano jej przyczyny. Polega na zanikaniu istoty czarnej w mózgu.