• Poniedziałek, 20 października (10:00)

Cierpię na chorobę Parkinsona i stany depresyjne. Czy lekarz może mi przepisać leki przeciwdepresyjne? - chce wiedzieć Małgorzata z Solca Kujawskiego.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 20 października (10:00)

Mojej mamie drży ręka przy jedzeniu? Czy to pierwszy objaw Parkinsona? Jak rozpoznać tę chorobę? - chce wiedzieć Karolina z Opoczna.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 10 października (08:00)

Farmakoterapia nie zawsze jest tu konieczna Sarkoidoza jest chorobą uo gólnioną, co oznacza, że powodowane przez nią zmiany występować mogą w każdym narządzie. Jej cechą charakterystyczną jest tworzenie się tzw. ziarniniaków, złożonych z makrofagów, komórek nabłonkowatych, komórek olbrzymich i limfocytów. Jest to efekt walki organizmu z nieznanym czynnikiem zapalnym. Im więcej ziarniniaków w danym narządzie, tym mniejsza jego wydolność. Skutkiem choroby może być całk

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 10 października (08:00)

Trzydziestopięcioletnia pani Dagmara trafiła na ostry dyżur laryngologiczny z powodu silnych zawrotów głowy. Był to pierwszy taki incydent w jej życiu. Pacjentka miała wrażenie, jakby cały świat wirował wokół niej z dużą prędkością. Dolegliwości pojawiły się nagle, towarzyszyły im wymioty, oczopląs i zlewne poty. Jej prawe ucho było niczym „zatkane”. Wcześniejsza konsultacja specjalisty wykluczyła neurologiczną przyczynę dolegliwości. W trakcie badania otoskopowego nie s

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 7 października (08:05)

Cały dzień pracuję przy biurku. Często, po pracy, bolą mnie plecy. Jak prawidłowo siedzieć, żeby uniknąć dolegliwości? Teresa z Lublina

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 6 października (10:05)

Podczas wysiłku, ale także gdy leżysz albo siedzisz, pobolewa cię w krzyżu? Pora zadbać o kręgosłup, zmieniając nieco... nawyki!

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 2 października (12:00)

To kuzyn ospy – obie choroby wywołuje ten sam wirus. Może on uaktywnić się w okresie osłabienia albo wskutek urazu.

Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 26 września (08:05)

1. Badanie krwi może pomóc we wczesnej diagnozie choroby Alzheimera. Do tego wniosku doszli badacze z Waszyngtonu, gdy pobrali próbki krwi od 525 osób po 70. roku życia, a spośród nich wybrali 53 osoby z lekkimi objawami zaburzeń pamięci oraz identyczną liczbę osób bez takich niedomagań. 2. Osoby z zaburzeniami pamięci miały inny poziom lipidów we krwi niż zdrowi. Poziom lipidów może wskazać z dokładnością do 90 procent, u kogo pojawią się objawy choroby Alzheimera w c

Czytaj więcej Komentarzy:1